Training Section

Online Coaching

Fitter Healthier Happier Stronger People

Fit | Sterk |​​ Behendig

CrossFit is een hele vernieuwende en uitdagende manier van trainen. Die uitdaging ligt hem ook in het aanleren van nieuwe oefeningen en het verbeteren van je behendigheid.

Onze Online Fundamentals cursus is ontworpen om je voor te bereiden op de groepslessen en of online training. We leren je veel basisvaardigheden die nodig zijn om fitter en gezonder te leven. Dit doen we door te werken aan alle fysieke vaardigheden zoals kracht, behendigheid, souplesse en conditie. Na deze cursus heb je een basiskennis van veel verschillende oefeningen. We leggen een goed fundament waarop je je gezondheid en fitheid verder zal kunnen bouwen.

Coaching en Online

De cursus bestaat uit 8 lessen. Elke les bestaat uit een online gedeelte met meerdere video’s van de oefeningen. 

Wil je de oefeningen snel en goed beheersen én specifieke aanpassingen die voor jou belangrijk zijn? Dan raden we aan om te kiezen voor Personal Training van een van onze CrossFit coaches. Neem hiervoor contact op met je coach.

Beginners en Gevorderden

Onze Fundamentals cursus is voor alle niveaus. Er komen diverse bewegingen aan bod uit het gewichtheffen, turnen en de atletiek. Je hebt geen ervaring of een basis fitheid nodig om te starten. Wel kan het zijn dat sommige oefeningen in deze cursus nog een stap te ver zijn op dit moment.

We bouwen het stap voor stap op zodat je de techniek goed kan aanleren. Wil je werken aan je techniek of gewoon snel fit en sterk worden? Of wil je bijvoorbeeld een handstand of een pull-up leren? We gaan graag met je aan de slag.

VEELGESTELDE VRAGEN

Training

In 6 weken tijd verwachten we dat je minimaal 18x sport. Hoe jij de 18 training opdeelt mag je zelf weten. Ga je een week weg; zorg dan dat je de week ervoor of erna iets vaker traint. Ga je langer dan een week weg, laat het dan aan je coach weten.

Aangeschafte Personal Training kunnen we helaas nooit terug betalen, dit omdat de coach al een trainingsschema heeft ontwikkeld. Ook niet in geval van ziekte of als je door een reden buiten je schuld om niet meer kan komen.

Personal Training is alleen geldig voor de periode waarin deze moet worden afgenomen. Dit is binnen een maand.

We raden aan om minimaal 2 keer per week een full-body krachttraining te doen met losse gewichten. Daarnaast is het goed om 2 keer per week een korte zeer intensieve cardio of circuit training te doen.

Nee, je kunt trainen wanneer dat voor jou uit komt. Dit mag iedere dag/week verschillen.

Spierpijn is helaas normaal, maar wordt gelukkig wel steeds minder heftig. Vooral als je een tijd niet op deze manier hebt gesport hebt, kan je lichaam heftig reageren.

Heb je er erg veel last van, blijf dan vooral bewegen en ga niet stil zitten. Beweging is juist goed voor een sneller herstel. Gewoon blijven sporten dus.

Ook een proteïne shakes en het volgen van het mealplan zal zorgen voor een sneller en beter herstel.

Wil je verder met de Online Coaching na de eerste 6 weken, dan kan je met je coach bespreken welk lidmaatschap het beste bij je past. Vraag je coach naar ons aanbod.

Tijdens de 6 weken Online Coaching heb je 18 training, dit betekent dat je gemiddeld 3x per week het programma volgt.

Wil je vaker dan 3x per week trainen, dan kan dat door een doorlopend Online Coaching lidmaatschap te nemen. Neem contact op met je coach.

De prijzen zijn hetzelfde als online. Dus als je ons wil helpen, koop ze dan via CrossFit Haarlem.

We hebben alle OrangeFit producten op voorraad in de gym. Kom langs of neem ze direct mee bij je meting of training.

Vragen?