Nutrition Section

Health Challenge

Belangrijke
Informatie

Het Doel van het Plan

Het doel van het voedingsplan is het verbeteren van je gezondheid door:

  1. Verlaging van je vetmassa en vetpercentage.
  2. Behoud en/of opbouw van spiermassa.
  3. De nadruk op groente, vis, vlees en gezonde vetten om zo voldoende vitaminen en mineralen binnen te krijgen.
  4. In een korte tijd veel resultaat omdat uit onderzoek blijkt dat sneller vetverlies beter is dan langzaam vetverlies.

Hoe Werkt Het Plan

Voeding bestaat uit Koolhydraten, Eiwitten en Vetten genaamd macro nutriënten. In dit voedingsplan nuttig je deze macro nutriënten in een afgestemde verhouding, om zo vet te verliezen en spiermassa zoveel mogelijk te behouden.

Het plan heeft vrij weinig calorieën. Dat is bewust zo gekozen. Het is ook voor maximaal 6 weken. Uit onderzoek blijkt dat snel vet verliezen gezonder is.

  1. Het is plan beter vol te houden. Focus!
  2. Het werkt motiverend als je sneller resultaten ziet.
  3. Eerder op een gezond gewicht is beter dan langer op een ongezond gewicht blijven.
  4. Je stofwisseling zal niet vertragen in zo’n korte periode.

Na de Challenge helpen we je uiteraard met het vervolg van jouw weg naar gezondheid.

Macro nutriënten tellen

Gemiddeld eten we veel te weinig eiwitten. Zelfs de Nederlandse schijf van vijf bevat te weinig. Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam; organen, huid, spieren etc.

Uit onderzoek komt naar voren dat een persoon minimaal 1,5 tot 2,0 maal zijn gewicht aan gram eiwit moet eten per dag. Een persoon van 80kg heeft dus 120g tot 160g eiwit nodig.

Om je een voorbeeld te geven: 100g mager vlees of vis bevat +/- 22g eiwit. Tijdens de Challenge krijg je de juiste hoeveelheid eiwitten binnen, mits je ook de eiwit shake neemt.

Water, Zouten, Vitaminen

Je vraagt veel van je lichaam gedurende onze Challenge. Je gaat fanatiek trainen, je eet minder dan je gewend bent en mentaal krijg je het een en ander te verwerken.

Drink voldoende water. Een richtlijn is 0,03 maal je gewicht in Liters. Dus een persoon van 80kg heeft 2,4 liter water nodig. Let op! Voor elke uur sporten komt daar al snel 1 liter meer bij en op warme dagen moet je ook nog elektrolyten aanvullen.

Neem eventueel ook een hoogwaardige multi-vitamine, zodat je voldoende binnen krijgt.

Challenge
Documenten

HANDBOEK - ADVANCED MEAL PLAN

In dit handboek vind je de handleiding van het maaltijdplan, tips & tricks en adviezen hoe je het beste de voeding kan aanpakken. Dit handboek is niet voor de 6 Weken Challenge.

Lees meer over vet Verbranding

Voedingslogboek

Food Log Book

Gebruik dit om bij te houden wat je eet.

Challenge
General Meal Plan

Maaltijden Plan

Kies het plan op basis van je huidige gewicht

meal Plans

Choose the plan based on your current body weight

Maaltijden Plan Aankomen/Gain Weight

Gewichtsverhoging en spieropbouw

Vega Maaltijden Plan

Kies het plan op basis van je huidige gewicht

Recepten Online

Hier vind je korte video’s van de recepten. Houd voor de juiste hoeveelheid altijd je eigen maaltijdplan aan.

Receptenboek - Recipe Book

Pas de hoeveelheden aan op basis van je persoonlijke maaltijdplan.

EIWITTEN & TUSSENDOOR

Fit Green Protein

Voldoende eiwitten in je voeding zijn essentieel voor afvallen, in shape komen, herstel en spieropbouw.

Wij kiezen Fit Green Protein van OrangeFit. De hoogste kwaliteit eiwit-shake, handig in gebruik en lactose vrij.

Fit Green Protein is een 100% plantaardig eiwitpoeder, gemaakt van hoogwaardige erwten-eiwitten. Fit Green Protein kent een compleet aminozuurprofiel en is de ideale keuze voor iedereen die op een verantwoorde wijze bouwt aan een fit en gezond lichaam.

  • Voor herstel en spieropbouw
  • Compleet aminozuurprofiel
  • Heerlijke smaak, vrij van lactose
Bestel eenvoudig in de gym via de app

Vitamines & mineralen

DAILY ESSENTIALS

De Daily essentials, bestaande uit plantaardige magnesium, omega-3 en vitamine D3 zijn een milieuvriendelijk duurzaam alternatief en van de aller zuiverste kwaliteit.

Omega-3 van algenolie is vrij van vis- en oceaan verontreiniging en heeft geen vis nasmaak.

Magnesium-bisglycinaat, geoptimaliseerd met BioPerine® en vitamine B6, met een hoge biologische beschikbaarheid, dit in tegenstelling tot andere magnesium-verbindingen zoals citraten en oxides.

Plantaardige vitamine D3 afkomstig van mossen, 1000 IU/25µg van ultieme zuiverheid.

VEELGESTELDE VRAGEN

Voeding

Alles wat in het receptenboek staat mag je eten. Let wel even op de hoeveelheid en gebruik het Meal Plan als uitgangspunt.

Ja, zolang er geen calorieën in zitten mag je deze drinken. Wees er wel van bewust dat deze dranken vaak niet gezond zijn en dus niet voor dagelijkse gebruik geadviseerd worden.

Bakken kan eventueel met een bakspray of een klein beetje olie. Of gebruik een oven, grill of airfryer.
Groene groente en bladgroente zijn de beste groentes wat betreft de voedingswaardes, echter mogen andere groentes ook gegeten worden. Behalve degene waarbij een NIET op het Meal Plan staat aangegeven.
Groentes mogen onbeperkt gegeten worden. Alleen de groentes op het meal plan met NIET ervoor mogen niet gegeten worden.
De proteïne shakes drink je gemengd met water of magere melk. Gebruik geen amandel melk of andere plantaardige melkproducten die veel koolhydraten bevatten.
Veel poteïne shakes zijn van een lage en onzuivere kwaliteit. We kunnen helaas niet van elke merk nagaan of het goed en zuiver is. Wij raden daarom het Nederlandse top product – OrangeFit – aan.
Nee, de komende 6 weken volg je hetzelfde schema. Ook als je denkt dat je te veel of te weinig eet. Pas na advies van de coach kan je eventueel van plan veranderen.
Geen paniek, ieder lichaam reageert anders. Pas na 3 weken kunnen we goed beoordelen hoe de training en voeding bij jou aanslaat. Voel je je niet goed bij de resultaten tot zover, neem dan contact op met je coach.